Научници истражили делић атмосфере и открили нешто заиста занимљиво

2135985 epa national meteorological service01 lsОвде је ваздух прастар и најчистији на свету

Научници верују да су открили где је на свету најчистији ваздух, незагађен људским активностима.

Налази се на Јужном океану који окружује Антарктик.

Ово је прва таква студија која је истраживала састав биоаеросола на Јужном океану, а коју су спровели научници са универзитета у Колораду. Успели су тако да идентификују атмосферску регију која је нетакнута људским утицајем.

Време и клима су блиско повезани и повезују регије широм света. Како убрзано долази до климатских промена због људског фактора, научници су одлучили да покушају да пронађу део земље који је најмање погођен штетним утицајима.

Професорка Соња Крајденвејис и њен тим сумњали су да је ваздух изнад Јужног океана најмање погођен прашином с континената.

Открили су како је гранични слој ваздуха, који храни најниже облаке, на том подручју без икаквог аеросола с честицама које су произвели људи. Није било честица фосилног горива, усева, пестицида, ни отпадних вода.

До загађења иначе долази када аеросоли, чврсте честице и гас, заврше у ваздуху.

Истраживање закључује како се чини да је Антарктик изолован од ширења микроорганизама од јужних земаља.

“Чини се како је Јужни океан једно од ретких места на Земљи које је најмање погођено људским активностима”, рекао је коаутор студије Томас Хил.

Узели су узорке ваздуха из дела атмосфере који је у директном контакту с океаном и то док су овим подручјем путовали из Аустралије. Прегледали су састав микроба и закључили како микроби у том узорку потичу из океана.

Закључили су потом, по бактеријском саставу микроба, како аеросол из удаљених земаља и од људске активности, као и од загађења, није допутовао до југа.

У студији стоји како је ваздух у том подручју уистину прастар.

Загађење је велика глобална криза која убија седам милиона људи годишње, према подацима СЗО, а повећава ризик од обољења срца, можданог удара и рака плућа.

Више од 80 одсто људи из урбаних подручја као и земље са средњим приходом пате од проблема изазваних слабијим квалитетом ваздухом.

Ипак, студије показују да загађење може да пређе географске границе и утиче на људе удаљене стотинама километара.

Преузето са: https://www.kurir.rs/