РУСИ ОБОРИЛИ НАЈВЕЋУ ЛАЖ У ИСТОРИЈИ СВЕТА

vp 01 oil nafta 435РУСИ ОБОРИЛИ НАЈВЕЋУ ЛАЖ У ИСТОРИЈИ СВЕТА

Шта би се догодило уколико би се доказало да „фосилна горива“ нису резултат пропадања биљне и животињске материје и да су заправо створена у Земљи захваљујући једноставном хемијском процесу и да не бисмо требали да се плашимо да нам „понестаје“ нафте и природног гаса?

Идеја да је нафта абиотског порекла (да није повезана са живим организмима) је у бившем Совјетском Савезу прихваћена као научна чињеница већ 50их година, али се западна наука приклонила контрадикторној теорији фосилних горива, која тврди да су горива настала од фосилних остатака биљака и животиња.

Ово није безначајна академска расправа.

Ако су Руси у праву, нафта се обнавља дубоко у Земљи и не може да нестане.

Ако су теоретичари фосилних горива у праву, онда је нафта ограничена роба и нестаће у року од неколико деценија. Ако је то случај, цена готово свега ће се повећати.

Нафтни геолог Kолин Kембел заговорник је теорије „врхунца нафте“ који сматра да је отприлике половина свих познатих резерви потрошена, а нова открића су недовољна да би се задовољиле будуће потребе планете. Ако је у праву, тренутна цена нафте од 50 долара за барел представља само пут ка много вишим ценама горива. Он предвиђа мрачну будућност у којој мањак нафте доводи до „рата, глади, економске рецесије, можда чак и до изумирања хомо сапиенса“.

Међутим, почеле су да се појављују рупе у теорији фосилних горива, а самим тим и у теорији „врхунца нафте“: чини се да се нека нафтна поља поново пуне готово истом оном брзином којом се исушују. То је случај са острвом Еуген, пољем које сада производи и до 400 мм барела са некадшњих 60.

Научници који посматрају феномен кажу да се нафтно поље допуњује одоздо, кроз сложен систем пукотина и геолошких грешака. То, међутим, није вест за руске и украјинске научнике, који су објавили стотине академских радова о абиотском пореклу нафте.

Западни научници су, говорећи о овом случају, тврдили да нафта може бити и органског и абиотског порекла, али не и према Ј.Ф. Kенеју, Американцу који је вршио истраживања с Русима и лабораторијски копирао хемијске процесе који се дешавају у Земљином горњем појасу.

Он каже да у самој каспијској четврти постоји више од 80 налазишта нафте и гаса, која су истражена и развијена на основу теорије абиотске нафте. Ово је помогло Русији да престигне Саудијску Арабију као највећег светског произвођача сирове нафте у 2004.

Иако су докази тешко доступни, руски произвођачи нафте су пронашли нафту на екстремним дубинама, чак 12.000 метара испод земљине површине. Западне нафтне компаније ограничавају своје истраживање на дубину од 9.6 километара.

Према абиотској теорији, нафта је присутна у изобиљу у стенама испод Земљине површине, само је потребно бушити довољно дубоко.

Присталице ове теорије тврде да се доказ налази у чињеници да се мноштво затворених бушотина, које су раније биле суве од нафте, након много година поново допуњују природним хемијским процесима у Земљиној кори.

До сада су ове теорије одбациване, али нове студије показују да су истините!

Истраживачи са Kраљевског технолошког института (KТХ) у Стокхолму успели су да докажу да фосили из животиња и биљака нису неопходни за производњу сирове нафте и природног гаса.

Открића су револуционарна јер то значи, с једне стране, да ће бити много лакше пронаћи ове изворе енергије, а са друге стране да их можете пронаћи широм света.

Истраживачи су симулирали процес који укључује притисак и топлоту који се природно јављају у унутрашњим слојевима земље, процес који ствара угљоводоник, примарну компоненту у нафти и природном гасу.

Према речима истраживача, налази су јасан показатељ да нафта неће нестати, чега се истраживачи и стручњаци на том пољу дуго плаше.

Али откриће има више користи. Степен тачности проналаска нафте драматично је појачан – са 20 на 70 процената. Пошто је бушење нафте и природног гаса веома скуп процес, трошкови ће се радикално смањити и за нафтне компаније, а на крају и за потрошаче.

Ови налази истраживања изузетно су важни јер показују да чак 61 одсто светске потрошње енергије потиче од сирове нафте и природног гаса.

Порицање нафтних компанија о абиотском пореклу нафте само доприноси стварању вештачке оскудице и манипулацији са ценама.

Преузето са: http://www.intermagazin.rs/