svetinjebraniceva.rs

  • Повећај величину текста
  • Подразумевана величина текста
  • Смањи величину текста

Уклонили изложбу о НАТО агресији „да официрима НАТО не би било непријатно”

IZLOZBAУклонили изложбу о НАТО агресији „да официрима НАТО не би било непријатно”

Слике Владимира Величковића и Биљане Вилимон, које су постављене у Културном центру Србије у Паризу поводом обележавања двадесетодгодишњице НАТО бомбардовања на СРЈ, а које су, како је објављено, скинуте због посете официра НАТО-а, враћене су на зидове изложбеног простора.

То је Танјугу потврдила координатор за односе са медијима КЦ Србије у Паризу Наташа Пејин, која каже да је цела изложба „Србија 1999. године - 20 година после - док су падале бомбе” враћена, као што је било и на отварању 23. марта.

IZLOZBA
Неки од изложених радова (Фото Фејсбук/Наташа Пејин)

„Дошла сам на посао данас, као и сваки дан, у 11.30 часова, цела изложба је враћена као што је и било на отварању 23. марта'', рекла је Пејин која је у уторак на свом Фејсбук профилу написала, а што су данас пренели готово сви медији у Србији, да је поставка изложбе поводом 20 година од почетка НАТО бомбардовања уклоњена по наредби директора КЦ Србије у Паризу Радослава Павловића због посете официра НАТО-а.

Пејин каже да су слике на платнима Биљане Вилимон биле уроловане, тако да их је требало само спустити назад, а да је исти случај и са документарним материјалом са фотографијама бомбардовања.

Додала је да слика Владимира Величковића у приземљу галерије није била склоњена, јер је огромна и претешка, као и да су каталози изложбе враћени у галерију.

„Нисам присуствовала одмотавању слика Биљане Вилимон и не знам ко их је вратио. Сада је све на свом месту и тако ће бити до 12. априла. Овде, осим директора и мене нема других запослених, тако да верујем да је он то урадио, али то треба са њим проверити'', навела је Пејин.

Демантовала је наводе да је добила отказ због објаве о уклањању изложбе на Фејсбуку, као и да је поднела оставку, наводећи да је у медијима било погрешних интерпретација њене објаве.

Како је објаснила, њен уговор са Центром иначе истиче 31. марта и неће бити продужен што је, каже Пејин, одлучено пре „афере” са изложбом.

Министарство иностраних послова Србије је раније данас затражило хитан одговор од амбасаде Србије у Паризу о догађајима везаним за уклањање изложбе у КЦ Србије у Паризу, јавља Танјуг.

Министарство иностраних послова Србије затражило је хитан одговор од амбасаде Србије у Паризу о догађајима везаним за уклањање изложбе у Културном центру Србије у Паризу, која је постављена поводом обележавања двадесетогодишњице НАТО бомбардовања на СРЈ.

„Не знамо још шта се десило, тражили смо изјашњење из Париза. Не можемо да арбитрирамо одавде”, рекао је генерални секретар Министарства спољних послова Вељко Одаловић за Танјуг, реагујући на вест која се појавила на друштвеним мрежама да је изложба уклоњена како „официрима Нато не било непријатно” на пријему који је требало да буде организован 26. марта у Културном центру.

Одаловић је додао да се одговор очекује брзо, јер је захтев био хитан.

Како је на свом Фејсбук профилу написала Наташа Пејин, координатор за односе са медијима Културног центра Србије у Паризу, изложба слика поводом 20 година од почетка Нато бомбардовања уклоњена је по наредби директора Радослава Павловића због посете официра Нато.

IZLOZBAzidovi
Пејин тврди да су слике уклоњене два дана после отварања изложбе
(Фото Фејсбук/Наташа Пејин)

Она тврди да јој је Павловић пренео да је налог да се уклоне слике Владимира Величковића и Биљане Вилимон, постављене 23. марта, стигао из наше амбасаде у Паризу, цитирајући директорове речи „да официрима Нато не би било непријатно” на пријему који је требало да буде организован.

Реч је о изложби „Србија 1999. године – 20 година после – док су падале бомбе”, а један од аутора слика Биљана Вилимон, потврдила је да су слике скинуте после само два дана од отварања изложбе о чему сведоче и фотографије из Центра које је Пејин поставила на свом профилу на Фејсбуку.

54731011 10215745362000648 7743339414893363200 n

Међутим, још није утврђено ко је наложио да се поставка уклони и који су разлози за то.

Пејин тврди да су платна Биљане Вилимон уролована, као и документарне фотографије које су део изложбе, а да је слика Владе Величковића остале у приземљу галерије.

Пејин је написала да је у уторак, по доласку на посао, затекла празне зидове и да се срела са Павловићем, који је појаснио да ће у Центру бити одржан пријем и да је из српске амбасаде у Паризу добио налог да се слике скину.

„Рекла сам да учествује у страшној срамоти и понижењу Србије и српских жртава и треба да га је срамота. Одбила сам да учествујем у томе, а што се коктела тиче, рекла сам да у оваквим условима, ни чашу хладне воде нећу изнети никоме. Отишао је без речи”, написала је Пејин.

55640053 10215745330279855 901754291037929472 n

Како она тврди, пред почетак коктела из галерије су уклоњени сви каталози о изложби јер „не сме ништа од тога да се види у сали”.

„Одбила сам да на било који начин учествујем у тој срамоти у Српском културном центру где се понижава Србија, уметници који излажу и жртве бомбардовања 1999, а да као врхунац понижења то сами Срби организују. Напустила сам канцеларију пре доласка званица”, написала је Пејин.

55920822 10215745330159852 6932208272376070144 n

Преузето са: http://www.politika.rs/

 

Колумна

muk

Мук

 

vera nada ljubav mudrost

Вера, нада, љубав и мудрост

 

posle svega

После свега

 

vidim a ne cujem

Видим а не чујем

 

recnik secanjaРечник сећања

 

liceЛице

 

aliАли ..

 

НикадаНикада

 

Било јеБило је

 

nije mi nistaНије ми ништа

 

koporin-s.jpg
Број прегледа чланка : 4825384

БУКВАР
за србску православну децу
и родитеље

0000

ПРАВИЛО ПОСТА ЗА 2019.

2019-pravilo posta

САВЕТИ ЗА ЖЕНИДБУ И УДАЈУ
О избору брачног друга
Kако да сретнем сродну душу

16200

БОГ НИКОМ ДУЖАН НЕ ОСТАЈЕ

09700

 

ИМА ЛИ СПАСЕЊА ЗА НЕКРШТЕНЕ

 15000

ФАРБАЊЕ ЈАЈА
СЛАВСКИ КОЛАЧ И УКРАСИ
БОЖИЋНИ КОЛАЧИ

 16100

ЧУДА БОЖИЈА НАШИХ ДАНА

 Чуда божија наших дана

БЛАГОСЛОВИ,
РОДИТЕЉСКЕ КЛЕТВЕ,
КЛЕТВЕ И ПРОКЛЕТСТВА

15900

СВЕ О СПОМЕНИКУ НА ВРАЊЕВЦУ

Sve o spomeniku S

 Споменик на Врањевцу, најпотпунији је и најлепши споменик српској војсци досад. Подаци о страдалима прикупљани десет година, од 2005., до 2015., а овај изузетан знамен  грађен је током  четири последње године крај одлично очуваних ровова српске војске из 1915. Све о споменику сазнаћете ако кликнете на наслов или слику.