Сензационална нова студија обара досадашњу историју и еволуцију

gnkedmdsl-601x60090 одсто живог света на Земљи појавило се истовремено

Нова студија је показала да се 90 одсто свих животиња на Земљи појавило у исто време, дискредитујући све што знамо о еволуцији. То наводи на неверовтан закључак да је нека непозната сила створила сав живи свет у истом тренутку. Дакле, теорија о еволуцији више не постоји.

Генетска студија, коју је предводио виши научни сарадник на Програму за људску средину на Рокфелер Универзитету Марк Стокл и генетичар Универзитета у Базелу Дејвид Талер, анализирајући милионе ДНК бар кодове, дошли су до запањујућих резултата.

Открили су да се 9 од 10 животињских врста на планети појавило у исто време кад и људи пре 100.000 до 200.000 година.

“Овај закључак је веома изненађујући,“ каже Талер, “и ја сам се борио против њега колико год сам могао.“

Шта је ДНК баркодинг?

Током последње деценије, више стотина научника је прикупило око 5 милиона ДНК бар кодова од 100.000 животињских врста у различитим деловима света. Стокл и Талер су прегледали ових 5 милиона генетских обележја како би нашли једно од најчуднијих открића о еволуцији до данас.

Постоје две врсте ДНК. Већина људи зна нуклеарну ДНК. Ово је ДНК која садржи генетски план за сваког појединца. Она се преноси са родитеља на потомке. Геном је направљен од врста молекула распоређених у паровима. Постоји 3 милијарде ових парова, који се затим користе за формирање више хиљада гена.

Друга, мање позната врста ДНК је она која се налази у митохондријама ћелија. Митохондрија генерише енергију за ћелију и садржи 37 гена. Један од њих је ЦОИ ген, који се користи за стварање ДНК бар кодова. Све врсте имају веома сличну митохондријску ДНК, али је њихова ДНК такође довољно различита да можемо да разликујемо врсте.

Пол Хеберт, биолог и директор Института за биодиверзитет у Онтарију, развио је нови начин идентификовања врста проучавајући ЦОИ ген.

Рођени отприлике у исто време

У анализирању ЦОИ гена код 100.000 врста, Стокл и Талер су дошли до закључка да се већина животиња појавила истовремено. Утврдили су да неутрална мутација код разних врста није толико различита као што се очекивало. Неутрална мутација се односи на благе промене ДНК које се јављају током генерација. Могу се упоредити са прстеновима дрвета јер могу да кажу колико је стара одређена врста или појединац.

Што се тиче тога како се то могло догодити, то је нејасно. Вероватна могућност је појава изненадног догађаја који је проузроковао велике трауме за животну средину и избрисао већину врста на Земљи.

“Вируси, ледена доба, успешни нови конкуренти, губитак плена – све ово може проузроковати периоде када насељеност животиња нагло опада,“ објашњава Џеси Аусубел, директор Програма за људску средину.

Оваква времена доводе до ширења генетских промена широм планете, што узрокује појављивање нових врста. Међутим, последњи пут када се такав догађај десио је било пре 65 милиона година, када је астероид ударио Земљу и убио диносаурусе и половину свих осталих врста на планети.

Преузето са: http://webtribune.rs/