Откриће енглеских генетичара

4514848ЈЕЗИК ЈИДИШ ИМА СЛОВЕНСКУ ГРАМАТИЧКУ ОСНОВИЦУ

Еран ЕЛХАИК и његове колеге сматрају да јидиш није настао у Немачкој, да је могао бити тајни трговачки језик настао од персијских и словенских речи и да је помагао Ашкеназима да одржавају монопол на Путу свиле. Друга њихова претпоставка је да је то - словенски језик у којем су многе речи биле касније замењене немачким, али је граматика остала иста

ГЕНЕТИЧАРИ су открили где се родио јидиш - језик Јевреја-Ашкеназија.

Анализом ДНК неколико стотина људи и коришћењем генетског GPS - утврдили су да тај језик није настао у Немачкој, како се досад сматало, већ на територији савременог Ирана.

Своја открића су објавили у часопису Genome Biology and Evolution, а један од учесника истраживања - Еран Елхаик са универзитета Шефилда - наглашава:

„Језик, географија и генетика су тесно испреплетени. Упоредили смо геноме 400 Ашкеназија и 600 генома припадника других нација и користили сличности између јудејских и нејудејских народа да бисмо дошли до прадомовине Ашкеназија. И, нашли смо место где се тај језик родио пре више од хиљаду година. То је данашњи Иран, уз северни део Пута свиле. Ту и данас живе Јевреји-брђани, а већи број села има називе налик на реч „Ашкеназ“.“

Елхаик указује да већина лингвиста - због великог броја немачких речи у јидишу - сматра да је тај језик настао у Немачкој или „поред ње“, а да постоје и они који верују да су Ашкенази стигли преко данашње Турске и да су током пресељавања „усисали“ и доста речи словенских народа.

Елхаик и његове колеге сматрају да је јидиш могао бити тајни трговачки језик настао од персијских и словенских речи и да је помагао Ашкеназима да одржавају монопол на Путу свиле. Друга њихова претпоставка је да је то - словенски језик у којем су многе речи биле касније замењене немачким, али је граматика остала иста.

Елхаик овако „подвлачи црту“: „Ашкенази су могли одржавати свој монопол на Путу свиле захваљујући свом тајном језику (јидишу) који је могао да разуме мало ко осим самих Јевреја. Наша открића се уклапају у теорију да је јидиш саграђен на бази персијских, словенских и туранских речи. Зато на јидишу постоји 251 синоним за речи „купити“ и „продати“.“

Научници Шефилдског универзитета су уверени да су Ашкенази - након што су због ратова око Пута свиле прво емигрирали у Хазарију, па одатле у Европу - постепено заборавили свој првобитни језик, притом су словенске речи у њему у доброј мери заменили немачким...